موزاییک ارزان قیمت | ارزانترین قیمت موزاییک | مزایا – معایب – مقایسه

موزاییک ارزان قیمت | ارزانترین قیمت موزاییک

عمولا اشخاصی که انبوه ساز هستند و مصالح مختلفی مثل موزاییک را به صورت عمده و کلی خریداری می کنند همواره به دنبال خرید موزاییک ارزان قیمت هستند زیرا موزاییک جزء یکی از پرکاربرد ترین و پر مصرف ترین مصالح ساختمانی در ایران به شمار می رود. در ادامه این مقاله مطالبی کلیدی و جامع در رابطه با تحلیل و بررسی ویژگی ها، کاربرد ها و تفاوت موزاییک ارزان قیمت با موزاییک گران قیمت و با کیفیت خدمت شما بیان خواهیم کرد.

موزاییک ارزان قیمت

به طور کلی موزاییک ارزان از یک نوع کف پوش متراکم بتنی تشکیل شده است و از طریق فشار و لرزش شدیدی که به ماسه، سیمان، پودر سنگ و آب وارد می شود انواع مختلفی از موزاییک نیز ساخته میشود.

به طور کلی هر موزاییک به دو روش پرسی و ویبره ای نیز ساخته می شود و همچنین این موزاییک ها از دو لایه تشکیل شده است؛

    • لایه اول و ظاهری مربوط به رنگ موزاییک است و از پودر های مختلف سنگ، سیمان و ترکیبات رنگی دیگر نیز در این لایه استفاده شده است.
    • لایه دوم و زیرینی یک موزاییک ضخامت بیشتری نسبت به لایه ظاهری اول دارد و همچنین مقاومت اصلی یک موزاییک ارزان قیمت مربوط به همین لایه است.

مقاله پیشنهادی: روش های تولید انواع موزاییک چیست؟


ابعاد موزاییک قیمت پایین

موزاییک های ارزان قیمت و با کیفیت به طور کلی در سه ابعاد سی در سی  30 × 30، چهل در چهل 40*40 و پنجاه در پنجاه 50*50 سانتی متر به صورت انبوه تولید می شوند. البته نا گفته نماند که موزاییک به صورت سفارشی نیز قابل تولید است و کارفرمایان و خریداران عزیز می توانند در صورت نیاز ابعاد شفارشی خود را به تولیدکنندگان اعلام کنند و تولیدکننده آن موزاییک با ابعاد خاص را برایشان تولید نماید.

مدل های مختلف و متنوعی از یک موزاییک ارزان قیمت و یا با کیفیت در بازار موجود است که میتوان به مدل های سیمانی، شیاردار، سنگ دار، شسته و پلاکی نیز اشاره کرد؛ به طور مثال در رابطه با تعریف موزاییک شیاردار این گونه میتوان گفت که روی سطح ظاهری این موزاییک برجستگی ها و ناهمواری های مختلف و زیبایی وجود دارد.

انواع ویژگی ها و کاربرد های موزاییک ارزان

در این قسمت به معرفی ویژگی ها و کاربرد های چند نوع موزاییک ارزان قیمت میپردازیم؛

یکی از موزاییک های ارزان قیمت و پرکاربردی که معمولا برای کفپوش حیاط یا پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد موزاییک پرسی است. این مدل موزاییک ارزان مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربات دارد و همچنین شما به وسیله یک زیر سازی استاندارد و مناسب می توانید مدت زمان زیادی از این موزاییک استفاده کنید؛ ارزش و قیمت موزاییک پرسی کمتر از سنگ های مختلف است و پیشنهاد ما به شما این است که از موزاییک به صرفه پرسی استفاده کنید.

معمولا اشخاصی که حیاط منزلشان آشفته و نامنظم است و برای این که به گیاهان مختلف نظمی مناسب و استاندارد بدهند از کفپوش ها و موزاییک های بتنی به طور کامل استفاده می کنند و به این نکته توجه داشته باشید که این مدل کفپوش ها طول عمر بسیار خوبی دارند. موزاییک های بتنی تنوع بیشتری در زمینه رنگ و طرح نسبت به سنگ های مختلف نیز دارند و همچنین قیمت موزاییک های بتنی بسیار به صرفه تر و مناسب تر از سنگ های دیگر است؛ این مدل کفپوش ها از لحاظ نصب راحت، مدرن بودن و جذاب بودن نیز در رتبه بالایی قرار دارند.

از دیگر کاربرد های موزاییک های بتنی میتوان به کف سازی محوطه ویلا ها و پیاده رو ها نیز اشاره کرد حتی از این نوع کفپوش میتوان در خیابان ها یا اتوبان ها برای کف سازی وسایل نقلیه عمومی و شخصی نیز استفاده کرد؛ از این مدل موزاییک ارزان قیمت می توان در مناطقی که بارندگی زیادی دارد نیز استفاده کرد زیرا این مدل از موزاییک ها آب را به خوبی عبور می دهند. از این مدل موزاییک های ارزان قیمت برای کفپوش پشت بام ها نیز استفاده میکنند و به این نکته حتما توجه داشته باشید که از مدل موزاییکی استفاده کنید که در برابر سرما و گرما مقاوم باشد و همچنین به هیچ وجه لیز نباشد.

تفاوت های موزاییک ارزان با موزاییک با کیفیت

در این قسمت تفاوت های مهم و اصلی بین موزاییک ارزان و موزاییک های با کیفیت را خدمت شما به طور کامل بیان می کنیم؛ موزاییک های پلیمری جزء موزاییک های با کیفیت به شمار می روند و در رابطه با تنوع رنگ و طرح اینگونه می توان گفت که در رابطه با این زمینه تنوع موزاییک های پلیمری بسیار بیشتر از موزاییک های سنتی و ارزان قیمت است و دلیل اصلی عدم وجود تنوع رنگ در موزاییک های سنتی این است که در این مدل موزاییک ها از رنگدانه های شیمیایی استفاده نمی کنند.

موزاییک های سبک وزن پلیمری در طی گذشت زمان تیره نمی شوند و همچنین از لحاظ چسبندگی و عایق صوتی و حرارتی نیز در سطح بالایی قرار دارند در صورتی که موزاییک های ارزان قیمت و پرسی از این ویژگی ها و قابلیت های کاربردی نیز برخوردار نیستند.

میزان لایه روبی و تعداد رنگدانه های معدنی در موزاییک های با کیفیت و پلیمری بسیار بالا است و همین عامل باعث می شود مقاومت موزاییک های پلیمری در برابر سرما و گرما بیشتر از موزاییک های ارزان قیمت باشد و عدم وجود مقاومت کافی در این مدل موزاییک ها باعث می شود موزاییک های ارزان قیمت دچار مشکل فرسایش سطحی شوند.

به طور کلی هر چه قدر میزان تراکم یک موزاییک بیشتر باشد مقاومت این محصول نیز بیشتر میشود؛ در موزاییک های پلیمری میزان تراکم بسیار بالا می باشد اما موزاییک های حیاطی و ارزان قیمت از تراکم و مقاومت نسبتا پایینی برخوردار هستند.

مقاله پیشنهادی: موزاییک گرانیتی چیست؟

کفپوش بتنی
موازییک بتنی

کاربردهای موزاییک ارزان

موزاییک‌های درجه‌دو و درجه سه می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای محل‌های کم‌اهمیت باشند. با استفاده از این موزاییک‌ها هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده‌اید و هم کف‌پوش نسبتاً خوبی را اجرا خواهید کرد. قسمت‌هایی از منازل که با فرش پوشیده می‌شوند و نیاز به داشتن زیبایی در کف‌پوش ندارند را می‌توان با موزاییک‌های درجه‌دو و سه پوششش داد.

حیاط‌خلوت‌ها نیز مکان‌هایی هستند که می‌توان با استفاده از موزاییک ارزان کف‌پوش مناسبی برای این قسمت تهیه کرد. انبارهای کوچک منازل مسکونی و مجتمع‌ها نیز مکان‌هایی هست که موزاییک ارزان می‌تواند به‌خوبی ایفای نقش کند. همیشه ارزان بودن نشانه بی‌کیفیت بودن و بلااستفاده بودن محصول نیست.

باکمی خلاقیت و ترکیب موزاییک‌های درجه‌یک با موزاییک ارزان‌تر می‌توان کف‌پوشی مناسب، زیبا و اقتصادی به دست آورد. قطعاً برای شما هم هزینه اقتصادی یکی از مهم‌ترین فاکتورها است. می‌توانید در قسمت‌ها کم رفت‌وآمد و مکان‌هایی که فکر می‌کنید بارش باران و برف مشکلی را ایجاد نمی‌کند از موزاییک ارزان استفاده کنید و در مکان‌هایی که رفت‌وآمد بیشتر است و حجم ترافیک بالایی دارد از موزاییک‌های گران‌تر استفاده کنید.

قیمت موزاییک ارزان و ساده

موزاییک هایی که طرح ساده دارند و عموما سطح صافی دارند و طرح و نگار خاصی ندارند ارزان تر هستند. این ارزان بودن فقط به دلیل راحت تولید شدن این موازییک است . موزای یک هایی که طرح های مختلف دارند و برجستگی هایی بر روی سطح رویی دارند با دردسر بیشتر تولید می شوند و نیاز به قالب سازی دارند.

در قالب سازی موزاییک های طرح دار هزینه های پرت هم زیاد می شوند همچنین اگر شما به هر دلیلی بعد از چندیدن سال قصد ترمیم قسمتی از کفپوش را داشته باشید برای پیدا کردن چند عدداز موزاییک مشابه موزاییک طرح دار خودتان کمی دردسر ساز خواهد بود . اما موزاییک ساده همیشه و به راحتی در دسترس خواهند بود.

موزاییک های سااده در اکثر مکان ها کاربرد دارند و میتوان گفت که در اکثر پروژه های ساختمانی،مجتمع های خرید، پروژه های شهرداری و امکان عمومی مثل متروها و … کاربرد دارند . زیبایی این موزاییک ها در سادگی آن هاست. مزیت های موزاییک ساده ارزان و به صرفه بودن، زیبایی، سهولت در دستیابی، اجرا سریع و بی دردسر و … است.

 

قیمت موزاییک حیاط خانه

از انواع موزاییک می‌توان به عنوان کفپوش حیاط خانه استفاده کرد. تنوع زیادی درقیمت ها و طرح ها برای اجرای موزاییک حیاط  وجود دارد. اما در اینجا می‌خواهیم که ارزان ترین طرح را برای موزاییک حیاط معرفی کنیم:

موزاییک‌های معمولی که جزو اولین نمونه های تولید موزاییک هستند در دسته موزاییک های ارزان قرار می گیرند. موزاییک های پرسی نیز قیمت مقرون به صرفه ای دارند و می‌توانیم به عنوان موزاییک ارزان از آن نام برد. پایین بودن قیمت نشانه ای برای نداشتن کیفیت در موزاییک نیست. علت ارزان بودن موزاییک ها در دسترس بودن مواد اولیه و تولید سریع آنهاست.

موزاییک های پلیمری جزو موزاییک های با قیمت بالاتر هستند، مواد اولیه آنها نیز متفاوت است و ترکیبات استفاده شده در این موزاییک ها متفاوت از موزاییک های پرسی است. نوع خاصی از موزاییک های گرانیتی نیز جزو موزاییک های ارزان نیستند. موزاییک های گرانتی که از شیشه های رنگی به عنوان تزیین در آنها استفاده شده است، قطعا قیمتی متفاوت تر از بقیه موزاییک ها خواهند داشت.

پس اگر شما به دنبال موزاییک ارزان قیمت برای حیاط خود هستید، حتما به مواردی مثل نوع ساخت، مواد اولیه، طرح و رنگ توجه کنید. زیرا تاثیر مستقیم بر قیمت موزاییک دارند.

چگونه موزاییک ارزان قیمت بخریم؟

موزاییک یکی از مصالح بسیار کاربردی در تمام مناطق ساختمان است. عموما به دلیل کاربرد زیاد و استفاده متراژ بالا از موزاییک عموما مصرف کننده به دنبال موزاییک ارزان قیمت است. برای خرید موزاییک با قیمت پایین شما باید موارد را رعایت کرده و از نکات مهمی آگاه باشید.

اولین نکته ای که به شما در خرید موزاییک ارزان کمک می‌کند، شناخت کامل انواع موزاییک است. با شناخت موزاییک ها شما می‌توانید نیاز سنجی کنید و دقیقا مشخص کنید که چه نوع موزاییکی برای پروژه شما مناسب است. نکته مهم اینجاست که شما با شناخت دقیق نیاز خود و اگاهی داشتن از نوع موزاییک می‌توانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

همیشه انتخاب موزاییک گران، بهترین انتخاب نخواهد بود. شما میتوانید با انتخاب صحیح و حساب شده، موزاییک مناسب نیاز خودتون رو خریداری کنید. در نتیجه خرید عالی موزاییک در گرو داشتن اطلاعات کافی شما به عنوان خریدار است.

مقلات پیشنهادی :

قیمت موزاییک حیاط | عوامل تاثیر گذار بر قیمت موزاییک حیاط

بازه قیمت موزاییک پرسی 

کاربرد موزاییک گرانیتی

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *