موزاییک گرانیتی | انواع موزاییک گرانیتی | روش ساخت موزائیک گرانیتی

موزاییک گرانیتی

 موزاییک گرانیتی چیست؟ 

آیا شما نیز به دنبال آشنایی با انواع موزاییک گرانیتی هستید؟ آیا می دانید که روش های ساخت و طراحی مربوط به موزاییک های گرانیتی کدام می باشد؟ شما می توانید برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در خصوص کاربرد مربوط به انواع موزائیک های گرانیتی، مطالب درج شده در این وب سایت را با دقت فراوانی مورد مطالعه قرار داده و از این راه ارزشمندترین و مفیدترین اطلاعات را به دست آورید.

موزاییک یکی از مهمترین و اصلی ترین مصالح مورد استفاده در بسیاری از ساخت و سازها می باشد به طوری که امروزه در بسیاری از نازک کاری های مربوط به ساختمان های مختلف، می توانید شاهد استفاده از این محصولات باشید. البته در نظر داشته باشید که موزاییک ها دارای انواع بسیار متفاوتی می باشد که شما می توانید مقاوم ترین و بهترین این موزاییک ها را تهیه کرده و آن را مورد استفاده قرار دهید. از بهترین مدل های مربوط به موزائیک  می توان به موزائیک گرانیتی اشاره کرد.

مقاله پیشنهادی: موزاییک پلیمری چیست؟

این مدل از موزائیک ها از مواد مختلفی از جمله ماسه، پودر سنگ، سنگدانه، سیمان، آب، ماسه و رنگ های افزودنی اشاره کرد. موزاییک های گرانیتی از لایه های بسیار متفاوتی تشکیل می شود که همین امر سبب استقامت و مقاومت این مدل از موزاییک ها شده و شما می توانید به بهترین شکل ممکن این مصالح را در ساختمان مدنظر خود مورد استفاده قرار دهید. از مهمترین و اصلی ترین لایه های مربوط به موزائیک های گرانیتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  لایه های نارین یا زیرین: این لایه در مقایسه با لایه های رویه از ضخامت بسیار بالایی برخوردار بوده و می توانید حجم بالایی از فشار را به راحتی تحمل کند. برای تهیه این قسمت از لایه موزائیک های گرانیتی از ماسه، آب و سیمان استفاده می شود.

  لایه های رویه: لایه ی دیگر مربوط به موزائیک های گرانیتی را لایه رویه شکل داده است که این لایه را برخی از افراد با لایه رنگ موزاییک می شناسند که برای تهیه آن از آب، سیمان، رنگدانه ها و پودر سنگ استفاده می کنند.

در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد راهنمای خرید اینترنتی و آنلاین موزائیک های گرانیتی، توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه شوید.

موزاییک گرانیتی
موزاییک گرانیتی

کاربرد مربوط به موزائیک گرانیتی

یکی از مهمترین و اصلی ترین آیتم هایی که سبب شده است تا امروزه بسیاری از مردم به دنبال راهنمای خرید و استفاده از بهترین و باکیفیت ترین انواع موزاییک گرانیتی باشند، کاربرد مربوط به این مصالح می باشد. شما نیز می توانید قبل از خرید موزائیک های گرانیتی مدنظر خود، در خصوص کاربرد این سازه ها اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید. از مهمترین و اصلی ترین کاربرد و موارد استفاده از موزاییک های گرانیتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موزاییک گرانیتی مناسب برای استفاده در کف انبارها
  • موزاییک های گرانیتی مناسب برای استفاده در کفپوش های کارخانه ها و سالن های صنعتی
  • موزاییک های گرانیتی مناسب برای استفاده در کفپوش های مدرسه و دانشگاه ها

مقاله پیشنهادی: موزاییک پرسی چیست؟

انواع موزاییک های گرانیتی

موزاییک گرانیتی از زیبایی و استقامت بسیار بالایی برخوردار بوده و همین امر نیز سبب شده است تا امروزه بسیاری از مردم برای نازک های ساختمان خود، استفاده از این مصالح را در اولویت های خود قرار دهند. همچنین شما می توانید تنوع بسیار بالایی از انواع موزاییک های گرانیتی را به راحتی از همین وب سایت پیش روی خود مورد مشاهده قرار دهید. از مهمترین و پرفروش ترین انواع موزائیک های گرانیتی مورد استفاده در بسیاری از ساختمان، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •    موزائیک گرانیتی ویبره ای
  •   موزائیک های گرانیتی پرسی
  •   موزائیک های گرانیتی چند تکه ای
  •   موزائیک های گرانیتی شیاردار
  •   موزائیک های گرانیتی پلاکی
رنگ بندی موزائیک گرانیتی
رنگ بندی موزائیک گرانیتی

روش های ساخت موزائیک گرانیتی

موزاییک گرانیتی همانطور که در قسمت های قبلی نیز به آن اشاره کردیم، یکی از باکیفیت ترین و مقاوم ترین انواع موزاییک های موجود در جهان می باشد که از روش های بسیار متعددی برای تهیه و ساخت این سازه ها استفاده می شود. از مهمترین و اصلی ترین روش های مربوط به طراحی و ساخت موزائیک های گرانیتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گرانیتی که به روش پرسی تهیه و طراحی می شوند و طی یک فرایندی صورت می گیرد که در آن از فشار بالایی استفاده می شود و شما می توانید موزائیک های گرانیتی مورد نیاز خود را در ابعاد و اندازه های متفاوتی تهیه و طراحی کنید.

مقاله پیشنهادی: روش های تولید انواع موزاییک

 روش ساخت ویبره ای: موزائیک گرانیتی که به روش ساخت ویبره ای تهیه و طراحی می شوند نیز در یک دستگاهی واقع شده و در اثر لرزش های متعددی که صورت می گیرد، ساخته می شود. موزائیک های گرانیتی که به این روش تهیه می شوند را در دسته ی موزائیک های تک قشری واقع شده و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.

شما می توانید قبل از اینکه بهترین و مناسب ترین انواع موزاییک های گرانیتی را مورد استفاده قرار دهید، در خصوص روش ساخت این سازه ها نیز اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورده و از این طریق ایده آل ترین و باکیفیت ترین این مصالح را تهیه و خریداری کنید. 

موزاییک گرانیتی
موزاییک گرانیتی

موزاییک گرانیتی حیاط

موزاییک گرانیتی یکی از کفپوش های پرکاربرد به عنوان موزاییک حیاط است. موزاییک های گرانیتی در رنگ های مختلف تولید میشوند. همچنین دارای طرح های مختلف از نظر سایز سنگ ریزه های استفاده شده دارند. موزاییک گرانیتی به شکل های سطح صاف و یا دارای پستی و بلندی تولید میشود.طرح های مواج و یا خطوط صاف نیز در طراحی موزاییک گرانیتی استفاده میشود.

به دلیل داشتن تنوع های زیاد در طرح و رنگ گزینه بسیار مناسبی برای کفپوش حیاط است. میتوان با کمی خلاقیت و ترکیب رنگ و طرح های مختلف موزاییک گرانیتی جلوه‌ای زیبا و خاص به حیاط خود ببخشید.موزاییک گرانیتی حیاط از مقاومت نسبتا خوبی دارد و تحمل وزن عبور و مرور خودرو های شخصی دارد.

حتما به این نکته توجه کنید که زیرسازی صحیح تاثیر بسیار زیادی بر طول عمر موزاییک و کفپوش شما خواهد داشت. پس حتما روش اصولی را در اجرای کفپوش بتنی انجام دهید تا موزاییک گرانیتی طول عمر مفید خود را داشته باشد. قیمت موزاییک گرانیتی نیز با توجه به مزیت هایی که دارد مقرون به صرفه و اقتصادی است.

موزاییک گرانیتی پارکینگ

پارکینگ برای منازل آپارتمانی از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان است. ورودی‌های ساختمان‌های بلندمرتبه معمولاً از پارکینگ شروع می‌شود. درنتیجه توجه به دیزاین و کفپوش پارکینگ بسیار اهمیت پیدا می‌کند. علاوه بر زیبایی، استحکام داشتن کف‌پوش پارکینگ نیز از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌باشد.

حتماً در نظر داشته باشید که نظافت پارکینگ باید در سریع‌ترین زمان و با کمترین سختی انجام شود. ویژگی بعدی که بسیار حائز اهمیت می‌باشد، میزان لغزندگی موزاییک است. تمامی این ویژگی ها به صورت کامل و جامع در موزاییک گرانیتی یافت میشود. از بهترین گزینه های انتخابی برای کفپوش پارکینگ، موزاییک گرانیتی می‌باشد.

در ساختار موزاییک گرانیتی از سنگ‌ریزه‌های تزیینی بسیار متنوع استفاده‌شده است. ابعاد این سنگ‌ریزه ها با توجه به طراحی به شکل‌های ریزودرشت متغییر خواهد بود. موزاییک گرانتی به دلیل داشتن تراکم بالا در ساختار خود، جذب آب بسیار اندک و پایینی دارد. در نتیجه بسیار در برابر یخ زدگی و سرما مقاوم است.

طیف رنگی موزاییک گرانیتی
طیف رنگی موزاییک گرانیتی

طراحی موزاییک‌کاری حیاط

با توجه به این‌که موزاییک گرانیتی طرح و رنگ‌های متنوعی دارد، می‌توان با ترکیب طرح‌های متنوع، اشکال بسیار زیبایی را برای کف‌پوش خود ایجاد کنید. در ادامه چند ایده طراحی را قرار داده‌ایم.

چیدمان متنوع کفپوش گرانیتی
چیدمان متنوع کفپوش گرانیتی

 

موزاییک چند ضلعی گرانیتی
موزاییک چند ضلعی گرانیتی

 

موزاییک گرانیتی پیاده رو
موزاییک گرانیتی پیاده رو

موزاییک گرانیتی یزد

شهر یزدی یکی از مشهورترین شهرهای تولید سنگ مصنوعی و موزاییک است. وجود معادن سنگ و مواد اولیه در دسترس باعث شده که تولید در این شهر بسیار راحت‌تر و باکیفیت باشد. موزاییک گرانیتی یزد، یکی از پرفروش‌ترین انواع موزاییک است. این موزاییک را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید و به فروش می‌رسد.

بازه قیمت موزاییک گرانیتی یزد به شرح زیر می‌باشد.

  • برای هر مترمربع موزاییک گرانیتی با ابعاد 40*40، قیمت بین 50.000 تومان تا 95.000 تومان است.
  • برای هر مترمربع موزاییک گرانیتی با ابعاد 30*30، قیمت بین 35.000 تومان تا 80.000 تومان است.

عوامل تأثیر گذار در قیمت موزاییک گرانیتی یزد، تولید به‌صورت دستی یا اتوماتیک، ضخامت، رنگ، کیفیت سنگ‌ها تزئینی و … می‌باشد.

طرح های مختلف موزاییک گرانیتی
طرح های مختلف موزاییک گرانیتی
این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *