کفپوش بتنی داخلی

کفپوش بتنی داخلی

قیمت کفپوش بتنی داخلی

قیمت کفپوش بتنی داخلی به عواملی متعددی همچون ضخامت، ابعاد و رنگ‌ کفپوش بستگی دارد. تولیدکنندگان کفپوش بتنی داخل قیمت خود را، باتوجه‌به متریالی که به کار می‌برند تعیین می‌کنند. ابعاد تولیدی کفپوش بتنی داخلی 20*20 – 40*40 – 50*50 می‌باشد. بایستی در زمان خرید کفپوش بتنی داخلی از معتبر بودن فروشنده و مواد اولیه اطمینان کامل داشته باشید. قیمت کفپوش بتنی داخلی باتوجه‌به انتخاب مشتری متغیر است.

بازه قیمتی برخی کفپوش بتنی داخلی:

  • کفپوش بتنی داخلی طوسی رنگ، در ابعاد 20*20 و ضخامت 6 سانتی‌متر در بازه قیمتی 115 تا 150 هزار تومان می‌باشد.
  • کفپوش بتنی داخلی زردرنگ، در ابعاد 20*20 و ضخامت 6 سانتی‌متر در بازه قیمتی 150 تا 180 هزار تومان می‌باشد.
  • کفپوش بتنی داخلی قرمزرنگ، در ابعاد 20*20 و ضخامت 6 سانتی‌متر در بازه قیمتی 150 تا 175 هزار تومان می‌باشد.
  • کفپوش بتنی داخلی طوسی رنگ، در ابعاد 40*40 و 50 *50 و ضخامت 6 سانتی‌متر در بازه قیمتی 160 تا 180 هزار تومان می‌باشد.
  • کفپوش بتنی داخلی قرمزرنگ، در ابعاد 40*40 و 50*50 و ضخامت 6 سانتی‌متر در بازه قیمتی 170 تا 190 هزار تومان می‌باشد.
  • کفپوش بتنی داخلی زردرنگ، در ابعاد 40*40 و 50*50 و ضخامت 6 سانتی‌متر در بازه قیمتی 175 تا 200 هزار تومان می‌باشد.

کفپوش بتنی داخلی

منظور از کفپوش بتنی داخلی، نوعی از کفپوش بتنی است که در داخل ساختمان های مسکونی و اداری استفاده میشود. کفپوش بتنی داخلی به دلیل داشتن مزایا بسیار زیاد که در ادامه ذکر خواهیم کرد مورد توجه زیاد واستقبال عموم قرار گرفته است. نمیتوان از اهمیت کفپوش در زیبایی نما داخلی چشم پوشی کرد.

همین علت باعث شده که کفپوش های داخلی با طرح و جنس های متنوع تولید شوند. مثل کفپوش های چوبی، کفپوش های شیشه ای، کفپوش های بتنی و …؛ که در اینجا ما به توضیحات کاملی در رابطه با کفپوش بتنی داخلی میپردازیم.

کفپوش بتنی چیست؟

قبل از وارد شدن به بحث کفپوش بتنی داخلی، تعریف کاملی در رابطه با کفپوش بتنی را شرح داده ایم تا به این صورت درک کردن موارد مصرفی، مزایا و معایب کفپوش بتنی داخلی برای شما ملموس تر خواهد بود.

بتن یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است و تقریبا در ساخت همه‌ی ساختمان‌ها کاربرد دارد. بتن در ساخت و ساز ها نقش های مختلفی را ایفا میکند مثلا سازه اصلی ساختمان، زیر ساخت و زیر سازی های اصلی (پی ریزی) و دیگر موارد دیگر که بسیار مهم هستند؛ اما امروزه نقش بتن علاوه بر ساخت و ساز ها به نمای داخلی و خارجی هم وارد شده است.

یکی موارد استفاده‌ از بتن، به‌عنوان کف‌پوش در طراحی و دکوراسیون داخلی ساختمان است. پنل های بتنی برای اجرا در تمامی فضا های داخلی و خارجی ساختمان ها، بدون داشتن مشکلات و موانع معمول نصب بتن، مناسب هستند. کفپوش های بتنی به دلیل داشتن وزن کم بسیار راحت و سریع نصب میشوند.

کفپوش های بتنی در رنگ های مختلف مثل های خاکستری طبیعی، خاکستری تیره، خاکستری متالیک، سیاه تیتانیومی و سفید معدنی تولید میشوند. همچنین میتوانیم این پنل ها را با انجام قالب سازی به اشکال مختلف هندسی تولید کرد. پنل های بتنی در برابر یخبندان و حریق بسیار مقاوم هستند و طول عمر بالایی دارند.

مطالعه بیشتر در رابطه با کفپوش بتنی کلیک کنید.

کغپوش بتنی
اجرای کفپوش بتنی با چیدمان خاص

انواع کفپوش بتنی از نظر جنس مواد اولیه تولید

امروزه با پیشرفت تکنولوژی پوشش های مبتنی بر سیمان تغیراتی کرده و با افزودن دیگر ترکیبات مثل پلیمر و افزودنی های دیگر به سیمان شاهد تولید انواع مختلفی از کفپوش های بتنی هستیم. از انواع کفپوش بتن بر اساس مواد تشکیل دهنده به دسته های زیر میتوان اشاره کرد:

کفپوش رزین اپوکسی

کفپوش کوارتز

کفپوش بتن اکسپوز

کفپوش بتنی رزینی

یکی از انواع کفپوش بتنی داخلی، کفپوش رزینی است. این نوع کفپوش دارای پوسته ای با عملکرد منحصر به فرد برای داوام و طول عمر طولانی مدت طراحی شده است. از خواص این کفپوش میتوان به مقاومت در برابر ضربه و شوک حرارتی، عدم لغزش در محیط های لغزنده، آنتی باکتریال، مقاومت بالا در برابر سایش و … اشاره کرد.

این کفپوش در محل هایی مثل کفپوش صنایع مواد غذایی، صنایع صنعتی و ساخت، صنایع بیمارستانی و دارویی، صنایع تجاری، صنعت خودرو و صنعت حمل و نقل قابل اجرا است. مقاومت بالا در کنار زیبایی و طول عمر، این کفپوش را تبدیل به کفپوشی اقتصادی و به صرفه کرده است.

کفپوش بتنی اپوکسی

این کفپوش از دسته کفپوش ههای پلیمری است و بر روی سطوح بتنی به شکل سه بعدی نیز قابل اجرا می باشد. هماهنگی این کفپوش با فضای داخلی ساختمان باعث زیبایی بخشی عجیبی به فضا خواهد شد. کفپوش بتنی اپوکسی می تواند بسیار متفاوت و متنوع باشد و نیز می توان آن را به شکل مدرن و کفپوش دکوراتیو به کار برد.

شکل استاندارد این کفپوش تشکیل شده از پرایمر اپوکسی، روکش پایه و پوشش تراشه رنگی و با یک لایه روکش سیلر به عنوان محکم کردن تراشه در محل خود و همچنین تشکیل یک پوشش مقاوم در برابر خط و خش و خراشیدگی است. این کفپوش علاوه بر کاربرد به عنوان کفپوش داخلی در کفپوش های خارجی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

کفپوش داخلی
کفپوش داخلی بتنی اپوکسی

کفپوش بتنی کوارتز

این نوع کفپوش علاوه بر زیبایی تحمل وزن بسیار بالایی دارد و به همین دلیل در محل هایی که علاوه بر زیبایی تردد زیاد و ترافیک با حجم بالایی دارند مورد استفاده قرار میگیرد. مناسب برای ساختمان های اداری، تجاری، فروشگاه ها و مراکز خرید، پارکینگ ها و … می باشد.

سطح کفپوش کوارتزی دارای مقاومت بالا در برابر سایش است و همچنین خاصیت ضد لغزندگی دارد. طول عمر بسیار زیادی دارد و همچنین ویژگی انتی باکتریالی نیز دارد. تعمیر و نگهداری آن بسیار راحت است. به عنوان یک کفپوش بتنی داخلی بسیار مناسب و دارای ویژگی های کامل است.


برای اطلاع از قیمت کفپوش بتنی اینجا کلیک کنید .


کفپوش بتن اکسپوز

کفپوش داخلی بتن اکسپوز راه حلی بسیار ساده برای داشتن کفپوش صاف و بدون درز در داخل ساختمان است. این نوع کفپوش درواقع یک سنگ دکوراتیو است که سطح صاف و یک دست دارد. پنل های بتن اکسپوز به صورت ضد آب تولید میشوند و در برابر انجماد و سرما بسیار مقاوم هستند.

علاوه بر کاربرد در کفپوش بتنی داخلی به دلیل مقاومت و استحکام تایل های بتن اکسپوز در قسمت کفپوش خارجی هم کاربرد دارد. کیفیت ظاهری بتن اکسپوز بسیار بالاست و امروزه مورد استقبال فراوان قرار گرفته است. سرعت اجرای آن بالاست و بسیار با استحکام و مقاوم است.

کفپوش داخلی بتن اکسپوز
کفپوش داخلی بتن اکسپوز

انواع کفپوش بتنی داخلی از نظر ظاهر و طراحی

کفپوش باتنی داخلی با توجه به اشکال و ظاهر مختلفی که تولید میشود دسته بندذی های مختلفی دارند. انواع مختلف آن به شرح زیر می باشد. برای درک بهتر تفاوت های انواع مختلف کفغپوش بتنی داخلی به شرح مختصری از هر کدام میپردازیم:

کفپوش بتنی داخلی رنگی

کفپوش بتنی غیر یکنواخت

استنسیل کفپوش بتنی

پولیش کفپوش بتنی

کفپوش بتنی داخلی رنگی

از رایج ترین نوع کفپوش بتنی داخل، کفپوش بتنی رنگی میباشد. برای رنگ زدن به کفپوش بتنی نمیتوان از رنگ معمولی که برای دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد استفاده کنیم؛ زیرا سطح بتن دارای تخلخل است و همین امر باعث میشود که رنگ معمولی استفاده شده برای بتن پوسته شود و کیفیت کار خروجی را به شدت کاهش دهد.

کفپوش های رنگی باید دارای رنگ عمقی باشند؛ زیرا این رنگ ها در عمق کفپوش وارد شده و به هیچ عنوان در اثر عوامل خارجی تغییر نخواهدکرد. کفپوش های بتنی رنگ با با توجه به اینکه بتنی هستن اما ظاهرشان حس سنگ مرمر و یا کاش یپیش ساخته را به بیننده القا میکند.

کفپوش بتنی
کفپوش بتنی رنگی

کفپوش رنگ غیر یکنواخت

رنگ کفپوش های غیر یک نواخت بر پایه اسید می باشد. در ساخت این کفپوش ها به جای ایجاد رنگ یک دست و تشکیل یه رنگ یک دست و مات، رنگ ها با استفاده از تکنیکهای خاص به داخل بتن نفوذ می کنند و سطحی شفاف را ایجاد میکنند. این کفپوش برای زنده کردن محیط های خسته کننده و مرده بسیار مناسب هستند.

لکه های موجود در سطح کفپوش های رنگ غیر یک نواخت تداعی کننده سنگ های مرمر و چوب و آجر است. ظاهر بسیار زیبای این کفپوش بتنی داخلی باعث شده که مخاطبان خاص زیادی را به خود جلب کند. همچنین به علت این گستردگی رنگ، ست کردن فضای خانه با این کفپوش بسیار ساده و شیک انجام میشود.

استنسیل کفپوش بتنی

با پیشرفت علم در صنع ساخت و ساز اجرای رنگ و بافت های متعدد با استفاده از روش استنسیل بتن در کفپوش های بتنی امکان پذیر است. پوسته های شامل بافت می توانند در طرح هایی شبیه چوب، سنگ، آجر و… به کار برده شوند. روی این سطح ها امکان حکاکی و کنده کاری نیز وجود دارد. این روش برای پوشاندن معایب یا ترک های جزیی موجود روی سطح فعلی بسیار مناسب است.

پولیش کفپوش بتنی

بهترین راه برای پوشش فضا های بزرگ این است که دال های موجود کف را پولیش کرده و جلا ببخشیم. در پولیش کف، سطح نهایی کف را با بتن جلا داده و براق می کنند. این عمل طی یک پروسه چند مرحله ای و از طریق یک سری ترمیم شیمیایی و پولیش کردن و سنگ زنی، کف بتنی بی رنگ و بی حال را می توان به کفی کاملا براق و شفاف تبدیل کرد و فضای محیط را به کلی با چند عمل ساده عوض کرد.

مزایت کفپوش بتنی نسبت به دیگر کفپوش ها

اولین مزیت که کفپوش بتنی دارند دوام بالا است. دوام بالا، این کفپوش به محصولی مناسب برای مکان های با ترافیک بالا و صنعتی تبدیل کرده است. استحکام کفپوش بتنی داخلی باعث میشود که پایه های مبل و اجسام سنگین موجود د رمنازل نتوانند به آن آسیبی وارد کنند. شما با خیال راحت میتواندی که هر جسمی را بر روی سطح کفپوش بتنی قرار دهید.

نگهداری کفپوش بتنی بسیار ساده است و با کمترین مواد شوینده و حتی یک دستمال و آب ساده تمیز می شود. هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز کم بوده است. رنگ کفپوش بتنی به نوعی است که میتوان آن را به سادگی با محیط وفضای داخلی هماهنگ کرد. کفپوش بتنی ضد حریق بوده و مانع گسترش آتش سوزی خواهد شد.

مزایای موجود در این کفپوش به قدری ارزشمند است که کارفرمایان زیادی را جذب خود کرده است. از این تایل ها نه تنها در کفپوش بلکه در نماها و دیگر مکان های ساختمان نیز کاربرد دارد. امروزه با شناخت بیشتر از بتن و قابلیت های آن، استفاده از آن افزایش یافته است.

کفپوش بتنی داخلی
انواع کفپوش بتنی داخلی

معایب کفپوش بتنی

سختی موجود در بتن شاید به عنوان اینکه دوام بالایی دارد مزیت محسوب شود، اما این سختی میتواند گاهی مشکل زا باشد. در مکان هایی که کودکان بازی میکنند میتواند باعث آسیب رسیدن به آنها موقع زمین خوردن شود. ایستاد و یا نشستن بر سطح بتنی سخت احساس ناخوشایندی را در افراد ایجاد می کند و باعث خستگی می شود.

در زمستان کفپوش بتنی سرما را به خود جذب می کنند و برای مناطقی با آب و هوای سرد اصلا توصیه نمیشوند مگر اینکه در فضای منزل شما گرمایش درسیستم گرمایش از کف داشته باشید. مورد بعدی در معایب بتن کف لغزندگی است. اکثر کفپوش های بتنی به شکل صاف و صیقلی تولید میشوند و اینباعث ایجاد لغزندگی و سر خوردن افراد می شود.

یکی از معایبی که در استفاده از کفپوش بتنی داخلی دیده میشود، ایجاد کپک و قارچ است. عامل اصلی ایجاد این مشکل معیوب بودن زیرسازی و داشتن رظوبت و نم در محل اجرای کفپوش است. اگر محل اجرا کفپوش بتنی دارای نم و رطوبت باشد و زیرسازی هم به درستی انجام نشود قطعا بعد از اجرا شما دچار این مشکل خواهید شد.

"<yoastmark

آیا کف‌پوش بتنی داخلی قابل رنگ‌آمیزی است؟

تغییراتی که در طراحی دکوراسیون داخلی ایجادشده، سلیقه مشتریان کف‌پوش بتنی را از رنگ اصلی آن به رنگ‌های دیگر تغییر داده است. راه‌های بسیار زیادی برای تغییر رنگ بتن وجود دارد. هرکدام از این راهکارها اگر به شکل صحیح انجام شوند، می‌توانند راهی مناسب و ماندگار باشند. در حالت کلی تغییر رنگ به دو شکل امکانم پذیر است: 1- اضافه کردن پیگمنت های رنگی (این روش رنگی یکدست به بتن می‌دهد) 2- رنگ کردن سطحی بتن در ادامه به بررسی چندید روش مختلف تغییر رنگ بتن می‌پردازیم:

اسیدهای رنگ‌آمیزی

پس از اجرا کف‌پوش بتنی، می‌توان آن را به بتن با رویه رنگی تبدیل کرد. این امر را با استفاده از اسیدهای رنگ‌آمیزی انجام می‌شود. استفاده از مواد حاوی اسیدهای هیدرکلرید و نمک‌های فلزات به سطح بتن یک واکنش شیمیایی را با آهک و هیدروکسید کلسیم موجود در بتن ایجاد می‌کند. اسید روی سطح بتن حالت طرح به وجود می‌آورد و نمک‌های فلزی هم به داخل آن نفوذ کرده و تغییر رنگ در بتن به وجود می‌آید.

نتیجه نهایی به‌دست‌آمده با استفاده از اسیدهای رنگی غیر پیش‌بینی بوده اما در اکثر مواقع رضایت‌بخش است. هیچ دو کف رنگ‌آمیزی شده توسط رنگ اسیدی شبیه به یکدیگر نیستند و همین امر باعث زیبایی بخشی و منحصربه‌فرد بودن رنگ‌آمیزی با این روش شده است.

رنگ پایه آب

با استفاده از رنگ‌های پایه آب، می‌توان بتن‌ها را به شکل زیبایی رنگ‌آمیزی کرد. مواد این رنگ‌ها به شکلی است که در سطح بتن نفوذ کرده و باعث ایجاد واکنش‌های شیمیایی با هیدروکسید کلسیم می‌شود، از این واکنش رنگ روی کفپوش بتنی تغییر می کند.

رنگ پایه آب باز دارند ورود هوا به بتن نمی‌شود و همچنین رطوبت موجود در فضا هیچ تأثیری بر این رنگ ندارد و پوسته نخواهد شد. در این روش می‌توان به میزانی حدس زد که نتیجه رنگ چه خواهد بود و با این روش شما می‌تواند هر رنگی را بر روی کف‌پوش بتنی خود ایجاد کنید.

کفپوش بتنی داخلی براق
کفپوش بتنی داخلی رنگی

مزیت های استفاده از کفپوش بتنی داخلی

  • استحکام  در برابر ضربه سنگین و فشار
  • در مقابل خط و خش و خراشیدگی مقاوم است
  • متنوع در طرح و رنگ و شکل و ابعاد
  • عایق بسیار عالی در کف ساختمان
  • شرایط نگهداری آسان و نطافت سریع
  • هزینه نگهداری پایین
  • ضد حریق و مقاوم در برابر آتش سوزی
  • سازگاری با محیط زیست
  • ماندگاری و طول عمر نسبتا بالا
  • با دوام و ماندگار
  • قیمت پایین و اقتصادی

شرایط نگهداری از کفپوش بتنی داخلی

همانطور که در مزایای کفپوش بتنی ذکر شد، این نوع کفپوش نیاز به نگهداری بسیار سختی ندارد. برخی شرایط وجود دارد که با رعایت آنها می‌توانید به سادگی به طول عمر مفید کفپوش کمک کنید. یکی از مواردی که حتما توجه داشته باشید این است که هیچ وقت نگذارید کفپوش لک بشود. در صورت ریختن ماده ای بر روی کفپوش که احتما می‌دهید بر روی کفپوش شما اثری بگذارید سریعا آن را پاک کنید. اگر در مدت زمان کمی این کار را انجام دهید عمل پاک سازی به راحتی صورت می‌گیرد، اما اگر دیرتر عمل کنید لکه سخت تر پاک خواهد شد.

استفاده از مواد شوینده خیلی قوی نیز باعث آسیب رساندن به سطح کفپوش بتنی خواهد شد. اگر کفپوش بتنی در مکان هایی به کار رفته که رفت‌و آمد در آن زیاد است باید به صورت مرتب و در بازه های زمانی مشخص تمیزکاری انجام شود. یکی از خواص بتن این است که آلودگی و گرد و خاک را جذب خودش می کند و بعد از جذب شدن تمیز کردن کمی دشوار خواهد بود. معمولا پاک سازی به دو روش دستی و اتوماتیک صورت می گیرد.

پاک سازی به صورت دستی: معمولا تمیزکاری دستی دقیق تر و بهتر انجام میشود. مواردی که برای تمیزکاری دستی مورد نیاز است جارو دستی و یا جارو برقی که برای جمع آوری گرد و خاک به کار میرود به همراه تی و آب . معمولا کفپوش بتنی داخلی با استفاده از آب خالی تمیز می شود و نیاز به شوینده های قوی نیست. توصیه می شود که از مواد شوینده سفید کننده استفاده نکنید چون مواد تشکیل دهنده این شوینده ها باعث آسیب زدن به کفپوش خواهد شد.

پاک سازی به روش اتوماتیک: یکی از ماشین های اتوماتیک برای نضافت کفپوش بتنی داخلی ماشین اسکرابر است. روش کار این ماشین به این شکل است که از قسمت جلویی ماشین آب و مواد شوینده به سطح زمین ریخته شده و پد های شوینده کف زمین را با این مواد کاملا اغشته میکند و سپس با نازل مکنده ماشین این آب و مواد شوینده از روی زمین کاملا جمع آوری می‌شود. معمولا از این ماشین ها در مکان هایی که سطح بسیار زیادی وجود دارد استفاده می‌کنند.


مقالات پیشنهادی :

نکات مهم در زمان اجرای کفپوش بتنی چیست؟

کفپوش بتی حیاط چه ویژگی هایی دارد؟

مزایا استفاده از کفپوش بتنی در پشت بام

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *